Μία από τις αγαπημένες συνήθειες των χρηστών του διαδικτύου όταν αναζητούν για μία συγκεκριμένη υπηρεσία ή προϊόν, είναι να επισκέπτονται ιστοσελίδες - μηχανές αναζήτησης αποτελεσμάτων, όπως η google, η bing και η ask και να θέτουν εκεί μέσα το ερώτημα τους.

Στις μέρες μας οι περισσότερες επιχειρήσεις διαθέτουν ιστοσελίδα. Αυτό σημαίνει ότι πλέον πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατάταξη τους όταν οι υποψήφιοι πελάτες ψάχνουν για επιχειρήσεις σαν τη δική τους.
Στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε με την δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης, αυτή της google.

 

Η google θέτει κάποια κριτήρια προκειμένου να εμφανίσει μια ιστοσελίδα όσο υψηλότερα γίνεται στα αποτελέσματα της.

Ποιά είναι αυτά τα κριτήρια όμως?
. ταχύτητα ιστοσελίδων - όσο πιο γρήγορη είναι μια ιστοσελίδα τόσο πιο φιλική προς τον χρήστη. Για την ταχύτητα μιας ιστοσελίδας ρόλο παίζει ο κώδικας που είναι γραμμένη.
. responsibility - κάτι που έμοιαζε απίθανο πριν από μερικά χρόνια πλέον αποτελεί τη πραγματικότητα. Περισσότεροι είναι αυτοί που επισκέπτονται το διαδίκτυο από τα smartphones ή τα tablets τους από εκείνους που χρησιμοποιούν τον υπολογιστή τους! Αυτό σημαίνει ότι οι σημερινές ιστοσελίδες θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικές για όλες τις δημοφιλείς συσκευές (responsive websites)
. επισκεψιμότητα - σαφώς και μεταξύ 2 ιστοσελίδων με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά, πιο πάνω θα βρίσκεται εκείνη με τις περισσότερες επισκέψεις
. λέξεις κλειδιά - ο σχεδιαστής της ιστοσελίδας θα πρέπει να ενσωματώσει εντός του κώδικα της ιστοσελίδας λέξεις κλειδιά που ταιριάζουν τόσο στις υπηρεσίες/προϊόντα της επιχείρησης αλλά και στις αναζητήσεις των χρηστών
. φιλικά urls - τα παραγόμενα urls της ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι σύντομα και φιλικά στις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα το url www.houseofweb.gr/webdesign είναι πολύ καλύτερο από το url : www.houseofweb.gr/κατασκευέςιστοσελίδωνστηλάρισα

Πόσο χρόνο διαρκεί η προσθήκη της ιστοσελίδας μου στα αποτελέσματα αναζήτησης της google?
Υπό κανονικές συνθήκες εντός 15-20 ημερών από την κατασκευή της, η ιστοσελίδα θα πρέπει να εμφανίζεται στα αποτελέσματα της google.

Ποιές είναι οι πιθανότητες να εμφανιστεί η ιστοσελίδα μου στη πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων?
Για να εμφανιστεί μια ιστοσελίδα στη πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων θα κριθεί από 2 παράγοντες.
1. Αν πληρούνται τα κριτήρια που προαναφέρθηκαν
2. Τη δημοφιλία του αντικειμένου της επιχείρησης.
Παράδειγμα:
Αν η επιχείρηση houseofweb εμπορεύεται στη Λάρισα ηλεκτρικές συσκευές τότε θα πρέπει να ανταγωνιστεί τις ιστοσελίδες όλων των επιχειρήσεων με το ίδιο αντικείμενο.

Καταλαβαίνουμε δηλαδή ότι όσο λιγότερο δημοφιλές είναι το αντικείμενο μιας επιχείρησης τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να εμφανιστεί ψηλότερα καθώς ο ανταγωνισμός θα είναι μικρότερος.

Παραδείγματα

 

Θέλω να εμφανίζομαι οπωσδήποτε στην πρώτη σελίδα! Τι πρέπει να κάνω?
Εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί από τεχνικής άποψης όλα τα παραπάνω όμως λόγω ανταγωνισμού η ιστοσελίδα μας δεν εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα, υπάρχουν και οι πληρωμένες διαφημίσεις της google.

Τι είναι οι διαφημίσεις της google και πόσο κοστίζουν?
H google αντιλαμβανόμενη των αναγκών, δίνει τη δυνατότητα της πληρωμένης διαφήμισης σε επιχειρήσεις. Όταν δηλαδή ο επισκέπτης αναζητά για "ηλεκτρικές συσκευές στη Λάρισα" να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα η ιστοσελίδα της επιχείρησης που έχει πληρώσει τη google.
Η χρέωση εδώ είναι ανα κλικ! Κάθε φορά που γίνεται κλικ πάνω στην διαφημιζόμενη επιχείρηση εκείνη χρεώνεται με κάποιο ποσό. Το ποσό καθορίζεται από τη google και εξαρτάται από τη δημοφιλία των λέξεων και το πόσο καλά στημένο είναι το site.

Η επιχείρηση θα πρέπει να δημιουργήσει την καμπάνια της στη google, θέτοντας το ποσό προς διαφήμιση ημερησίως, το χρονικό διάστημα που επιθυμεί να τρέχει η διαφήμιση, τις λέξεις κλειδιά, την ηλικία και την τοποθεσία των χρηστών στους οποίους και θα εμφανίζεται.